Tuesday, March 12, 2013

++entri 13: Rindu bertandang lagi....

Hari ke 12. Tiba-tiba dapat mesej yang memang bukan setakat dinanti-nanti, tapi memang diharap-harapkan. Harapan yang mungkin hanya mimpi kosong tapi menjadi kenyataan hari ini. Rindu. Aku yakin. Hanya DIA Yang Maha Mengetahui. Betapa hebatnya rindu ini. Tapi apakan daya. Aku hanya manusia biasa. Tiada daya dan kuasa melawan takdir yang harusku jalani dengan tenang dan tabah. Apapun kisah yang terjadi pada hari ini, aku amat bersyukur dengan kurniaanMu Ya Rabb Yang Maha Mengerti kerana memberikan aku ruang dan peluang serta kekuatan untuk aku melunaskan rasa rindu ini walaupun terpaksa mengecewakan.

Awak, maafkan saya. Tidak berniat untuk menyakiti. Semua ini terpaksa saya lakukan demi kasih dan cinta saya pada awak. Awak tidak akan pernah mengerti. Saya yakin itu. Tapi saya juga yakin awak akan mengerti suatu hari nanti dengan kuasa dan kehendak Yang Maha Esa. Saya harap ada jalan terbaik untuk kita lalui semua ini dengan sempurna dengan izin dan kehendak DIA. Amin.

No comments:

Post a Comment